Hvad gør vi med klimaet?

Uber lukker – tak for lort Danmark!

Advarsel – indeholder verbal røvfuld!

uber lukker i danmark

Ny Taxalov med forældet teknologi

Så kom nyheden ind. Uber lukker og slukker i Danmark. Den nye taxalovgivning der stadig bygger på forældet teknologi har ikke givet Uber andet valg end at forlade det danske marked. Tillykke til protektionisterne og taxa-mafiaen, jeg kondolerer til alle de Uber-chauffører der fik en fod indenfor arbejdsmarkedet med den nye teknologi og til alle Ubers kunder.

uber lukker

Jeg synes virkelig det er sindssygt at være vidne til det her. Ny teknologi giver nye muligheder og sådan har det alle dage været. Vi er blevet klogere, mere fleksible og ikke mindst rigere af nye teknologier. En udvikling der nu er sat på stand-by.

Jeg har kørt sindssygt meget med Uber og mødt en masse forskellige chauffører. Der er dem der bare gerne vil tjene lidt ekstra og så er der alle dem der ikke har foden indenfor arbejdsmarkedet og på den her måde har noget at stå op til og en mulighed for at tjene sine egne penge. Uber gjorde det langt nemmere at tage affære og ansvaret for eget liv tilbage. Jeg synes virkelig det er forfærdeligt at vi er så bange for udviklingen.

2000 chauffører har leveret en god service til 300.000 kunder i Danmark. Mødet mellem mennesker kan vi ikke måle og veje, men selvfølgelig gør det en kæmpe forskel for den danske sammenhængskraft at folk mødes i uformelle omgivelser. Det er netop sådan jeg har oplevet Uber. Uformelt. Og det har jeg holdt meget af.

Læs også: Kærlighed til Joachim!

Syg statstilbedende kultur

Jeg synes virkelig det her er et tegn på en syg kultur. En kultur hvor vi ikke kan skelne mellem individ og stat er, i mine øjne, en kultur der er langt farligere end indvandring og hvad protektionister ellers kan komme op med.

Vi æder os selv op indefra og vi er blinde overfor det!

Én ting er at mene at man har ret til naboens penge, men at mene at man har ret til at bestemme hvem der skal fragte ham til sin middagsaftale er jo fuldstændig hjernedødt. Sig mig – hvad fanden bilder i jer egentlig ind?

Og ja, selvfølgelig skal Uber-chauffører betale skat som alle andre, men det er altså ikke anderledes om man er selvstændig chauffør eller selvstændig frisør, grafiker, murer, tømrer eller hvad der nu ellers findes af håndværk man kan tage med sig. Desuden kunne skattegrundlaget virkelig nemt beregnes med den nye teknologi. Den selv samme teknologi der gør Uber muligt.

frits paul uber lukker

Åndsamøber!

Danskere er en kedelig omgang åndsamøber, og mens vi ser hvordan Uber blomstrer og skubber grænser for teknolgi og transport i udlandet, så sidder vi nu tilbage med et taxamonopol og høje priser. Til gengæld bliver vi fordret i BMW’er og Audi’er; det er jo også VIRKELIG vigtigt. Tag jer dog sammen mand!

Nu vil mange nok sige at det er regereingens skyld, men så må jeg sgu bede jer om at læse lidt på lektien. Regeringen er ikke lovgivende. Det er folketinget til gengæld, og her finder vi ikke mange liberale sjæle. Og hvorfor så ikke? Fordi danskerne elsker at stemme sig til naboens penge. It’s all about money – someone elses that is! Skam jer!

Og lad os da lige nyde Karsten Hønge der i dag spiser kage for at fejre at 2.000 mennesker har mistet en del af deres indtægtsgrundlag:

 

Heldigvis har vi Liberal Alliance der gerne vil fremtiden…..

Tak!

Jeg har vel kørt et par hundrede ture med Uber over de seneste år og jeg vil bare sige tak til team Uber og de mange gode chauffører.

Læs Uber’s mail til sine kunder her: Uber lukker i Danmark, hjælp os tilbage!

//Søren

P.s. Du ser godt ud i dag!

Følg mig på Instagram og Facebook

ole henriksen

Følg mig på Snapchat

søren juliussen snapchat
   

5 kommentarer

  • Toke Ernstsen

    Hvorfor er det moderne og genialt at lade uuddannede chauffører transportere passagerer i køretøjer, der ikke er godkendt, indregistreret og forsikret til erhvervsmæssig personbefordring?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • I Danmark er det nu engang sådan at et helt almindeligt kørekort godkender dig til at køre bil og medtage passagerer. Med moderne teknologi behøver man ikke mere uddannelse for at kalde sig chauffør. Det er noget mærkeligt noget med sådan en taxalov og jeg mener virkelig at det overhovedet ikke rager andre end mig, hvem jeg stoler på at fragte mig fra A til B.
      I min egen personbil har jeg en forsikring der dækker alle i bilen. Det må være mere end rigeligt og i virkeligheden er det vel en diskussion mellem forsikringstager og forsikringsselskaberne?

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ivan Naurholm

    Hej Søren

    Jeg går ud fra at du mener det du skriver, og går også udfra, at du har overvejet det du skriver.

    Men vil du ikke lige være rar at læse det igen, der er noget der ikke hænger sammen.

    Siden november 2014 har rigtig mange sunget med
    på Ubers sang med der ikke var tale om taxikørsel men samkørsel/deleøkonomi, uber havde ikke ansatte chauffører men samkørsels partnere og Uber var ikke en serviicevirksomhed eller bare en virksomhed, Uber var bare em app.

    Nu har de så meldt ud at de lukker fordi folketinget ikke vil lave en ny taxilov der giver Uber fordele som ingen andre vil få.

    Jeg vil så gerne spørge dig.:

    1) Når nu uberpartnerne ikke er chauffører men laver samkørsel (som man ikke må tjene på), hvorfor skal de så hjælpes til nye jobs.

    2) hvorfor er det synd for Uber og Uber partnerne at de kan miste jobbet (det job de ikke har) når det ikke er synd for taxichaufførerne at de er gået op til 30% ned i løn eller har mistet jobbet eller dreje møglen,som følge af Uberpiraternes ulovlige virke.

    3) Hvorfor skal Uber ikke tilpasse sig danske love og regler, hvorfor skal vi tilpasse os Uber.

    4) hvilke er de teknologiske innovative tiltag som Uber repræsenterer, og inden du svarer (hvis du svarer) vil du så ikke nok være rar at undersøge forholdene, indhent oplysninger fra taxibranchen og sammenlign dem med hvad Uber kan og står for.

    Tak fordi du tager dig tid til at svare, håber du svarer ærligt og underbygger dine svar med fakta.

    Ja, jeg er taxachauffør, men jeg er af den holdning at en ny taxilov skal have plads til Uber, Lyft, Taxify eller andre initiativer, men på 100% lige vikår og med overholdelse af danske love

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Du stiller en masse spørgsmål som bliver stillet på en falsk præmis.
      Det er først og fremmest ikke mere synd for en taxachauffør at han mister indtægt i konkurrencen end når jeg som grafiker gør det. Sådan er det og sådan har det alle dage været.
      Resten kender du godt mine svar til.
      //Søren

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ivan Naurholm

      Undskyld, men jeg er lige lodt forvirret, hvorfor er spørgsmålene stillet på en forkert præmis,
      Det er uddybende spørgsmål til dit blogindlæg som jeg ikke har lidt svært ved at se logikken i.

      Den forkerte præmis må vel være at en blogger og samfundsdebatør overhovedet vil sidestille lovligt arbejde med kriminel eller om du hellere vil, lovbrydende adfærd.
      Og sammenligningen med Gradikere duer jo ikke, de blev udfordret af lovlige firmaer der opererede indenfor lovens rammer, det gør taxibranchen ikke.

      Mine spørgsmål er såmænd bare et forsøg på, at fortælle dig, at dit blogindlæg mangler baggrund i det koncept der hedder realiteter.

      Jeg kunne også spørge kort:

      Hvornår kunne man første gang bestille en taxa via en app ?? Årststal er nok
      Hvor mange forskellige metoder kan man bruge til at bestille en taxa ??
      Hvor mange forskellige måder kan man betale en taxa på ??

      Hvis du kender svarene på disse enkle spørgsmål, så kan du også selv se, hvor meget dit blogindlæg rammer ved siden af realiteterne.

      Tak
      Ivan

      Siden  ·  Svar på kommentar

Hvad mener du?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvad gør vi med klimaet?