Tusinder af hjem åbnet!

PostNord = Amatører!

postnord

“Vi udvikler med vores ekspertise og et unikt distributionsnet forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik.”
– PostNord på deres hjemmeside

Ekspertise? Fremtidens e-handel? Sig mig, har PostNord nogensinde selv oplevet den “service” de leverer?

For en måned siden bestilte jeg tøj fra en webshop i udlandet. Jeg var helt bevidst om at leveringen ville tage tid og at jeg ville høre fra tolden. Sådan er det når man som privatperson bestiller noget fra nettet, intet kommer ind uden at moder stat skal have en bid af kagen. Gud forbyde at vi handlede på tværs af grænserne.

Jeg var midlertidigt ikke opmærksom på at PostNord var det firma der skulle stå for kontakten, og da slet ikke at PostNord er elendige til at gøre deres arbejde.

Jeg bestile mine varer i slutningen af august og de blev sendt fra Korea(!) d. 1. september. Samme dag blev min pakke registreret i Finland og efter at have været igennem systemet dér, landede den i Danmark d. 5. september. Min pakke var altså kommet hele vejen fra Korea til Danmark på 4 dage(!). I dag skriver vi d. 15., og jeg har stadig ikke modtaget min pakke.

Jeg modtog, få dage feter ankomst til Københavns lufthavn, et brev fra PostNord om at de skulle bruge dokumentation for bestilling, incl. faktura eller ordreberæftelse  jeg går ud fra det skal bruges til at beregne told. Samme dag sender jeg faktura til dem.

Dagen efter modtager jeg en mail hvori en medarbejder beder om forsendelsesnummer. Jeg undrer mig, da de jo allerede står med pakken og på den baggrund har kontaktet mig for oplysninger. Jeg sender dem forsendelsesnummeret og tænker at NU må min pakke være på vej. Men nej.

I går modtager jeg en ny mail hvori der står:

“Det vi skal bruge er en kopi af original ordrebekræftelse/ kvittering med varebeskrivelse og totalpris, dvs. pris og forsendelsesomkostninger.

Har du ikke det skal vi bruge kopi af bankudskrift på varen, varebeskrivelse samt link til varen/hjemmesiden.”

Nu er jeg altså ved at miste tålmodigheden. Jeg har sendt ordrebekræftelse, forsendelsesnummer og ordrenummer. Jeg har endvidere skrevet hvor varen er bestilt og skrevet mailadressen til den medarbejder der har sendt mig ordrebekræftelse og forsendelsesnummer.

Mit svar til PostNord lød:

“Sig mig – hvad er det der foregår?”

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Hvad mener du?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Tusinder af hjem åbnet!